גדול – קטן

מושגים במתמטיקה מתחילים להבנות כבר בגיל הרך. כדי להפנים מושגים כדאי להשתמש במושג ולעשות בו שימוש חוזר בהזדמנויות שונות.

ילדים בגיל הגן לומדים תוך כדי התנסות, לכן הפנמת המושגים מתרחשת הכי טוב תוך כדי פעילות ומשחק.

כשהילדים נכנסים לגן, הם צריכים להכיר ולהבין כבר את המושג גדול-קטן.  אחרי שהם מבינים גדלים שונים, הם יכולים לערוך השוואות,  ולהבין גם מושגים של גדול מ… קטן מ… ושווה.

ישנן דרכים רבות ללמד ילדים מושגים. הנה כמה רעיונות לפעילות בנושא גדול קטן:

  • ילדים אוהבים לשחק בקוביות, כלי רכב וצעצועים אחרים. אפשר למיין את כלי הרכב, או כל צעצוע אחר, לגדולים וקטנים.
  • לסדר את הנעליים בבית לפי גודל מהגדול לקטן.
  • לחפש בחצר משהו מאוד קטן, קטן יותר מאובייקט שאתם מציגים.
  • להשתמש במושג במשך היום. למשל: כשעורכים קניות ביחד, לומר "מה כדאי לקנות? את החבילה הגדולה? או את החבילה הקטנה?" תוך כדי הצבעה על הפריטים.
  • לאסוף חפצים ב-2 גדלים גדול וקטן מכל חפץ (אבנים, עפרונות, תפו"ע, צנצנות וכ'). למיין אותם יחד עם הילדים לשתי קופסאות. קופסה אחת לקטנים ואחת לגדולים. הציגו כל פעם זוג גדול וקטן של אותו חפץ.
  • בטיול או פעילות בחוץ, לשלב את המושג במשחק. למשל: "געו באבן הכי גדולה שאתם רואים", "התחבאו מאחורי העץ הכי גדול" וכ'.

אחרי השלב המוחשי אפשר לשלב דפי עבודה מתאימים.

והכי חשוב ליהנות!!!

כתיבת תגובה